Καλημέρα καλά μου παιδάκια!
Σήμερα είναι η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
Πώς πάει αλήθεια το διάβασμα βιβλίων ;
Έχετε διαβάσει κάτι που σας άρεσε και θα θέλατε να το προτείνετε στους συμμαθητές σας ;
Θα ήθελα να μου στείλετε κάποιους τίτλους βιβλίων και μια μικρή περίληψη της ιστορίας (ποιος είναι ο ήρωας , τι είδους βιβλίο είναι , γιατί προτείνω να το διαβάσει κάποιος και ότι άλλο θέλετε εσείς ).
Το παρακάτω είναι ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Πην. Δέλτα "Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου"
Πληροφορίες : 2η χιλιετία μ.Χ. Αυτοκράτορας Βασ. Β΄ Βουλγαροκτόνος - Σαμουήλ Τσάρος των Βουλγάρων. Κατασκοπία και προδοσία,συνωμοσίες , περιπέτειες , ανατροπές....
(επειδή είναι παλιό βιβλίο,το έχω από μικρή, έχει πολυτονικό σύστημα, θυμάστε που το λέγαμε..)
Και τώρα που το διαβάσατε κάντε τις παρακάτω ασκήσεις:
1) Στη 2η παραγραφο (συλλογισμένος - αναίσθητο) βρίσκω 3 παθητικές μετοχές και 4 ρήματα.
Κλίνω την 1η παθ. μετοχή (στο αρσενικό γένος )
Κάνω χρονική αντικατάσταση στα ρήματα (μόνο το α΄πρόσωπο σε όλους τους χρόνους).
2) Στην τελευταία παράγραφο βρίσκω 2 μεταφορές και με το επίθετο "κρυφό" κάνω οικογένεια λέξεων .Φτιάχνω λέξεις με παραγωγή και με σύνθεση (το κρυφό να είναι σε μερικές α΄συνθετικό και σε μερικές β΄συν.)
3) Απο τις πληροφορίες του αποσπάσματος , γράφω χαρακτηρισμούς για τους 2 φίλους (τι καταλαβαίνω για το χαρακτήρα τους και αυτά που πιστεύουν,πώς τους φανταζομαι κλπ)
4) Διαλέγω μια παράγραφο και τη μαθαίνω για ορθογραφία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Σήμερα είναι η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
Πώς πάει αλήθεια το διάβασμα βιβλίων ;
Έχετε διαβάσει κάτι που σας άρεσε και θα θέλατε να το προτείνετε στους συμμαθητές σας ;
Θα ήθελα να μου στείλετε κάποιους τίτλους βιβλίων και μια μικρή περίληψη της ιστορίας (ποιος είναι ο ήρωας , τι είδους βιβλίο είναι , γιατί προτείνω να το διαβάσει κάποιος και ότι άλλο θέλετε εσείς ).
Το παρακάτω είναι ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Πην. Δέλτα "Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου"
Πληροφορίες : 2η χιλιετία μ.Χ. Αυτοκράτορας Βασ. Β΄ Βουλγαροκτόνος - Σαμουήλ Τσάρος των Βουλγάρων. Κατασκοπία και προδοσία,συνωμοσίες , περιπέτειες , ανατροπές....
(επειδή είναι παλιό βιβλίο,το έχω από μικρή, έχει πολυτονικό σύστημα, θυμάστε που το λέγαμε..)
1) Στη 2η παραγραφο (συλλογισμένος - αναίσθητο) βρίσκω 3 παθητικές μετοχές και 4 ρήματα.
Κλίνω την 1η παθ. μετοχή (στο αρσενικό γένος )
Κάνω χρονική αντικατάσταση στα ρήματα (μόνο το α΄πρόσωπο σε όλους τους χρόνους).
2) Στην τελευταία παράγραφο βρίσκω 2 μεταφορές και με το επίθετο "κρυφό" κάνω οικογένεια λέξεων .Φτιάχνω λέξεις με παραγωγή και με σύνθεση (το κρυφό να είναι σε μερικές α΄συνθετικό και σε μερικές β΄συν.)
3) Απο τις πληροφορίες του αποσπάσματος , γράφω χαρακτηρισμούς για τους 2 φίλους (τι καταλαβαίνω για το χαρακτήρα τους και αυτά που πιστεύουν,πώς τους φανταζομαι κλπ)
4) Διαλέγω μια παράγραφο και τη μαθαίνω για ορθογραφία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
·
Για όποιον θέλει να θυμηθεί τι είναι κλάσμα (αλλιώς πάμε παρακάτω)
Σύγκριση κλασμάτων:
Πώς μεγαλώνω και μικραίνω ένα κλάσμα :
Και τώρα να δούμε τι θυμόμαστε...παίζοντας με τα κλάσματα
Σήμερα τα εύκολα.......
Αύριο πράξεις κλασμάτων.
Η λύση του κουίζ με τα φυτά
1. Αμυγδαλιά (το αμύγδαλο έχει βιταμίνη Ε)
2. Δενδρολίβανο (αρωματικό φ.)
3. Δάφνη (φύλλα δάφνης μασούσε η Πυθία )
4. Συκιά (ξερά σύκα έτρωγαν στην Αρχαία Αθήνα -ψάξτε να βρείτε ποιους αποκαλούσαν "συκοφαντες")
5. Ρίγανη (αρωμ. φυτό)
6.Γεράνι
7. Ελιά ( ιερό δέντρο για αρχ. Έλληνες -στεφάνι αγριελιάς φορούσαν στους ολυμπιονίκες,τον κότινο)
8. Λεμονιά (το λεμόνι έχει βιταμίνη C)
9 Γιασεμί (το δώρο του Θεού)
10.δεν έχει,το ξέχασα
11. Πεύκο (το βλέπουμε από την τάξη)
12. Λεβάντα (αρωμ. φ.)
13. Γλυτσίνια ή Γουιστέρια (καταγωγή Κίνα)
Να θυμίσω ότι την Κυριακή λήγει η προθεσμία για να στείλετε τα έργα σας "drawings and feelings during the COVID 19 ERA.Όποιος έχει ζωγραφίσει κάτι η έχει γραψει μπορεί να τα στείλει σε εμένα ή στην κ. Κατερίνα των γαλλικών.
Ευχαριστώ τα παιδιά που μου έστειλαν εργασίες τους ! Μπράβο συνεχίστε!
Καλό απόγευμα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.