Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

27-3-20

Καλημέρα!
Χάρηκα πολύ που είδα εχθές κάποιους από εσάς στο zoom ,που φαίνεστε μια χαρά και που διατηρείτε την καλή σας διάθεση!Μου έχετε λείψει πολύ!Είναι καλό που έχουμε όλοι καταλάβει την ανάγκη να περιοριστούμε στο χώρο του σπιτιού μας, παρόλο που αυτό δεν είναι ευχάριστο για κανένα.Είναι πολύ ωραία ιδέα να "βρίσκεστε " έστω κι έτσι,να τα λέτε και γενικά να προσπαθείτε να κάνετε όσο πιο  διασκεδαστικό και δημιουργικό μπορείτε τον χρόνο που περνάτε μέσα.
Θυμίζω και στους υπόλοιπους ότι όποιος θέλει να στείλει κάτι που έχει γράψει στο ημερολόγιό του ή ακόμα και μια ζωγραφιά ή ότι άλλο σχετικό με τις περίεργες μέρες που ζούμε όλοι,μπορεί να μου το στείλει στο μέιλ και αν συμφωνεί θα μπορούσαμε να το ανεβάσουμε στο e twinning, να το δουν και τα παιδιά των άλλων χωρών του προγράμματος erasmus.

Οι απαντήσεις στις χθεσινές ακήσεις.

1.      Να συμπληρώσεις τα κενά βάζοντας στην κατάλληλη πτώση το επίθετο της παρένθεσης.

Αποτέλεσμα της  συνεχούς  (συνεχής)  κίνησης των αυτοκινήτων στις πόλεις είναι τα  διαρκή (διαρκής) προβλήματα. Η κυκλοφορία των οχημάτων δεν είναι ασφαλής (ασφαλής) , καθώς και η αστυνόμευση δεν μπορεί να είναι επαρκής  (επαρκής) και η σήμανση είναι ελλιπής (ελλιπής). Κάποιοι οδηγοί έχουν εμφανείς (εμφανής) αδυναμίες στην οδήγησή τους κι επιπλέον είναι αγενείς  (αγενής) προς τους πεζούς. Λύση μπορεί να προκύψει από την ακριβή (ακριβής) τήρηση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας



Ä     Συμπλήρωσε τα κενά των παρακάτω προτάσεων, βάζοντας το κατάλληλο επίθετο από την παρένθεση:

ð      Οι παρούσες (παρών) συνθήκες δε βοηθούν να βρεθεί λύση. Είμαστε όλοι παρόντες (παρών) και προσπαθούμε, ακόμα και τα κόμματα είναι παρόντα (παρών), αλλά η παρούσα (παρών) κατάσταση είναι δύσκολη.
ð      Η Τόνια και ο Νίκος είναι πτυχιούχοι (πτυχιούχος) φοιτητές του Πανεπιστημίου. Και τα δυο αδέρφια είναι ενεργά (ενεργός) μέλη της φιλοζωικής εταιρείας και επιτυχόντες (επιτυχών) στο διαγωνισμό σταυρόλεξου, που οργάνωσε με μεγάλη επιτυχία ο Δήμος.
ð      Το ενδιαφέρον (ενδιαφέρων) στοιχείο του νόμου είναι ότι οι αριστούχοι (αριστούχος) μαθητές θα πάρουν υποτροφία.
Το προϊόν δίνεται σε συμφέρουσα (συμφέρων) τιμή. Το πρωτεύον (πρωτεύων) πράγμα όμως πρέπει να είναι η ποιότητα, αλλά αυτή έρχεται σε δευτερεύουσα (δευτερεύων) θέση στο μυαλό ενός καταναλωτή.


Και στα μαθηματικά

1. Συνολικά εισέπραξε 1.952 ευρώ
2. Μου έμειναν 8,44 ευρώ
3. Μου έμειναν 45,60 ευρώ

ΓΛΩΣΣΑ

Ας τελειώσουμε την επανάληψη στσ επίθετα με αυτά που τελειώνουν σε -υς -ια -υ(τα υπόλοιπα είναι εύκολα και δεν έχουν κάτι ιδιαίτερο στην ορθογραφία τους)




Αφού δούμε τον πίνακα συμπληρώνουμε τα κενά με επίθετα σε-υς -ια -υ

Στο σημείο αυτό ο ποταμός ήταν πολύ .......................... κι ήταν επικίνδυνη η διάβασή του.

Έφαγε κάτι ................................ γιατί σε  λίγη ώρα θα ξεκίνουσε η προπόνηση.

Το κιβώτιο είναι πολύ ......................... , μη το σηκώσεις μόνος σου.

Τώρα που αδυνάτισε το παντελόνι αυτό του είναι πολύ ...........................

Ένα ..............................  χαμόγελο ζωγραφίστηκε στο προσωπό της και .................................  μέσα στην 

καρδιά της η ελπίδα φούντωσε ξανά.

Θυμόμαστε όμως ...

Στην πλατ....α του χωριού

Ο αέρας περνάει μέσα από την τραχ.....α  για να πάει στους πνεύμονες.

Σχεδιάζω μία ευθ.....α γραμμή.

                                                                                                          ( τα γράψατε με ει;)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Να θυμηθούμε τον πολλαπλασιασμό των δεκαδικών αριθμών

α )Όταν πολλαπλασιάζω ένα δεκαδικό αριθμό με 10, 100, 1000:
  • γράφω τα ψηφία του δεκαδικού αριθμού(χωρίς την υποδιαστολή)
  • βάζω την υποδιαστολή σε νέα θέση τόσα ψηφία δεξιότερα όσα είναι τα μηδενικά του 10, 100 ή 1000. Αν χρειάζεται, στο τέλος του αριθμού, συμπληρώνω με μηδενικά(και δε βάζω υποδιαστολή)

0,3 Χ 10= 3                                             26,386 Χ 10= 263,86

0,3 Χ 100 =30                                         26,386Χ 100=2.638,6

0,3 Χ 1000 = 300                                    26,386Χ 1000=26.386




β)

Όταν πολλαπλασιάζω δύο δεκαδικούς αριθμούς μεταξύ τους ή ένα δεκαδικό με έναν ακέραιο, τότε: 
  • πολλαπλασιάζω μεταξύ τους τα ψηφία, όπως και στους ακεραίους (σα να μην υπάρχει η υποδιαστολή),
  • στο αποτέλεσμα βάζω υποδιαστολή μετρώντας από δεξιά προς τα αριστερά τόσα ψηφία όσα ήταν συνολικά τα δεκαδικά ψηφία στους δύο αριθμούς.

1)Υπολογίζω σύντομα τα γινόμενα:
            16 × 10 = ______                    16 × 100 = ______                  16 × 1.000 = ______
            4,3 × 10 = ______                   4,3 × 100 = ______                 4,3 × 1.000 = ______



 2)Συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν για να ισχύουν οι ισότητες:
            25,35 × ____ = 253,5                          2,123 × ____ = 2.123                          6,2 × ____ = 620
            0,307 × ____ = 30,7                            0,008 × ____ = 80                               0,12 × ____ = 12

            ______ × 10 = 0,67                             ______ × 100 = 0,6                             _____×1.000= 30


3) Συμπληρώνω τον παρακάτω πίνακα:
           

        ×
         10
       100
     1.000
    10.000
        5




       5,3




     0,06




      15




    2,178




    0,007




     600














4)Βρίσκω το λάθος, όπου υπάρχει και λύνω σωστά τις ασκήσεις:
            0,6   ×  100 = 6                →   ______________________________
            5,3  × 10 = 0,53               →   ______________________________
            12,4 × 1.000 = 1.240      →   ______________________________
            0,048 × 100 = 48            →   _____________________________



ΦΥΣΙΚΗ

Διαβάζουμε από το πράσινο βιβλίο τι είναι οι φωτεινές πηγές, τί είναι η ανάκλαση του φωτός , ποια σώματα ονομάζονται διαφανή κλπ.

Κάνω τις παρακάτω ασκήσεις


 1.Να συμπληρώσεις τα κενά στις παρακάτω προτάσεις.
Τα σώματα που ακτινοβολούν φως ονομάζονται ........................................ ............................... και χωρίζονται σε φ......................... και τ.............................. πηγές.
Τα σώματα ανάλογα με το πόσο φως περνά μέσα απ' αυτά χαρακτηρίζονται σε ..............................................,
........................................ και .......................................


2..Κάνε την αντιστοίχιση.                               
(ΠΡΟΣΕΧΕ! Μία επιλογή της δεύτερης στήλης περισσεύει και δεν πρέπει να την αντιστοιχίσεις)
διαφανή σώματα
§                  
§        
Σώματα που επιτρέπουν στο φως να τα διαπεράσει.
ημιδιαφανή σώματα
§                  
§        
Σώματα που αλλάζουν χρώμα όταν τα διαπερνά το φως.
αδιαφανή σώματα
§                  
§        
Σώματα που δεν επιτρέπουν στο φως να τα διαπεράσει.


§        
Σώματα που επιτρέπουν ένα μόνο μέρος του φωτός να τα διαπεράσει.


Σας στέλνω κάποιες ωραίες φωτογραφίες που έχουν σχέση με την ανάκλαση και τις σκιές.
Παρατηρήστε πώς το νερό λειτουργεί σαν καθρέφτης (σαν άξονας συμμετρίας στα μαθηματικά)
και η φύση δημιουργεί....















Όποιος θέλει μπορεί να ζωγραφίσει το δικό του έργο "ανάκλαση " ή "σκιές" !

Γειά σας προς το παρόν!




                        

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.